Capaian Pembelajaran / Learning Outcomes
At the end of phase D, learners have the language skills to communicate and reason according to goals, social contexts, and academics. Students are able to understand, process, and interpret exposure information on diverse topics and literary works. Students are able to actively participate in discussions, present, and respond to nonfiction and fiction information presented; Learners write various texts to convey their observations and experiences in a more structured manner, and wrote down his responses to the exposure and readings using his experience and knowledge.Learners develop self-competence through exposure to various character strengthening texts.
Pada akhir fase D, peserta didik memiliki kemampuan berbahasa untuk berkomunikasi dan bernalar sesuai dengan tujuan, konteks sosial, dan akademis. Peserta didik mampu memahami, mengolah, dan menginterpretasi informasi paparan tentang topik yang beragam dan karya sastra. Peserta didik mampu berpartisipasi aktif dalam diskusi, mempresentasikan, dan menanggapi informasi nonfiksi dan fiksi yang dipaparkan; Peserta didik menulis berbagai teks untuk menyampaikan pengamatan dan pengalamannya dengan lebih terstruktur, dan menuliskan tanggapannya terhadap paparan dan bacaan menggunakan pengalaman dan pengetahuannya. Peserta didik mengembangkan kompetensi diri melalui pajanan berbagai teks penguatan karakter.