Geometri / Geometry
At the end of phase D learners can prove the theorem related to angles on transverse lines, congruent triangles and quadrilaterals, as well as triangles and quadrilaterals. They can use such theorem in solving problems (including determining the number of angles in a triangle, determining the magnitude of an unknown angle in a triangle, calculating height and distance). They were able to prove the validity of the Pythagorean theorem in various ways and use it in the calculation of the distance between two points on the plane of Cartesian coordinates. They can use single geometric transformations (reflection, translation, rotation and dilation) on points, lines, and flat planes in Cartesian coordinates to solve problems.
Di akhir fase D peserta didik dapat membuktikan teorema yang terkait dengan dengan sudut pada garis transversal, segitiga dan segiempat kongruen, serta segitiga dan segiempat sebangun. Mereka dapat menggunakan teorema tersebut dalam menyelesaikan masalah (termasuk menentukan jumlah besar sudut pada sebuah segitiga, menentukan besar sudut yang belum diketahui pada sebuah segitiga, menghitung tinggi dan jarak). Mereka dapat membuktikan keabsahan teorema Pythagoras dengan berbagai cara dan menggunakannya dalam perhitungan jarak antar dua titik pada bidang koordinat Kartesius. Mereka dapat menggunakan transformasi geometri tunggal (refleksi, translasi, rotasi dan dilatasi) pada titik, garis, dan bidang datar di koordinat Kartesius untuk menyelesaikan masalah.