Membaca dan Memirsa / Reading and Viewing
Students practice accessing information and making conclusions by answering questions to the text well.
Peserta didik berlatih mengakses informasi dan membuat simpulan dengan menjawab pertanyaan terhadap teks dengan baik.
Students understand new vocabulary by practicing using it in different sentence contexts appropriately.
Peserta didik memahamikosakata baru dengan berlatih menggunakannya dalam konteks kalimat yang berbeda secara tepat.
Students practice accessing information and assessing reading material by reflectively relating the material to their experiences.
Peserta didik berlatih mengakses informasi dan menilai materi bacaan dengan menghubungkan materi tersebut dengan pengalamannya secara reflektif.
Students recognize the characteristics of procedural texts by comparing the writing objectives of the two procedural texts well.
Peserta didik mengenali ciri teksprosedur dengan membandingkan tujuan penulisan pada dua teks prosedur dengan baik.
Students recognize language features in procedural texts by editing sentences with appropriate omissions
Peserta didik mengenali ciri kebahasaan dalam teks prosedur dengan menyunting kalimat dengan pelesapan yang tepat.
Students identify linguistic features in procedural texts, namely inverted sentences, by rewriting sentences with inverted structures in infographics and reading correctly.
Peserta didik menemukenali ciri kebahasaan dalam teks prosedur, yaitu kalimat inversi, dengan menuliskan ulang kalimat dengan struktur inversi pada infografik dan bacaan dengan tepat.
Students understand the characteristics of procedural text by identifying its structure in order to be able to present it properly.
Peserta didik memahami ciri teks prosedur dengan menemukenali strukturnya agar dapat menyajikannya dengan baik.
Students recognize language features in procedural texts by filling in gaps in sentences with the appropriate adverbs.
Peserta didik mengenali ciri kebahasaan dalam teks prosedur dengan mengisi kalimat rumpang dengan adverbia yang tepat.
Students recognize the variety of procedural texts by answering questions on excerpts of procedural texts in works of fiction.
Peserta didik mengenali ragam teks prosedur dengan menjawab pertanyaan pada kutipan teks prosedur pada karya fiksi.