Menulis / Writing
Students begin to be able to write ideas, thoughts, views, directions or written messages for various purposes through descriptive texts, narratives, procedures, expositions, recounts, persuasion, and transactional texts using multimodal media.
Peserta didik mulai mampu menulis gagasan, pikiran, pandangan, arahan atau pesan tertulis untuk berbagai tujuan melalui teks deskripsi, narasi, prosedur, eksposisi, rekon, persuasif, dan teks transaksional menggunakan media multimodal.
Students begin to be able to write down the results of their observations using ethical reference sources.
Peserta didik mulai mampu menulis hasil pengamatannya menggunakan dengan mengutip sumber rujukan secara etis.
Students also begin to be able to use new vocabulary related to certain topics that have denotative, connotative, and figurative meanings in well-structured essays and essays according to the type of text.
Peserta didik juga mulai mampu menggunakan kosakata baru terkait topik tertentu yang memiliki makna denotatif, konotatif, dan kiasan dalam karangan dan esai dengan struktur yang baik sesuai dengan tipe teks.
Students also begin to be able to express certain ideas, imaginations, and mandates in the form of simple prose and poetry by using interesting and creative diction and intrinsic elements (dialogue, conflict, characterizations) to captivate the reader.
Peserta didik juga mulai mampu mengekspresikan gagasan, imajinasi, dan amanat tertentu dalam bentuk prosa dan puisi sederhana dengan menggunakan diksi dan elemen intrinsik yang menarik dan kreatif (dialog, konflik, penokohan) untuk memikat pembaca.