Geometri / Geometry
At the end of phase D learners can prove the theorem related to angles on transverse lines, triangles and congruent quadrilaterals. They can use the theorem in solving problems (including determining the number of angles on a triangle, determining the magnitude of an unknown angle in a triangle, calculating height and distance). They were able to prove the validity of the Pythagorean theorem in various ways and use it single geometric transformations (reflection, translation, rotation and dilation) on points, lines, and flat planes at Cartesian coordinates solve the problem.
Di akhir fase D peserta didik dapat membuktikan teorema yang terkait dengan sudut pada garis transversal, segitiga dan segiempat kongruen sebangun. Mereka dapat menggunakan teorema tersebut dalam menyelesaikan masalah (termasuk menentukan jumlah besar sudut pada sebuah segitiga, menentukan besar sudut yang belum diketahui pada sebuah segitiga, menghitung tinggi dan jarak). Mereka dapat membuktikan keabsahan teorema Pythagoras dengan berbagai cara dan menggunakannya transformasi geometri tunggal (refleksi, translasi, rotasi, dan dilatasi) pada titik, garis, dan bidang datar di koordinat Kartesius menyelesaikan masalah.